19 Ağustos 2022 Cuma

SİSİLİSTRE'DE 1991 YILINDA YAYINLANAN ZİYA GEZETESİ

 

HABİL MÜMÜN KURT:
Geçen asrın 1964-1971 yılları arasında Silistre'de Türkçe "ZİYA" sancak gazetemiz basılıyordu. O zamanlar ben Pravda köyünde daha öğrenci yıllarımda küçük makale ve şiirler basıyordum. Bana öncülük yapanlar, Hasan Mutlu öğretmenim, mahalemizden Şakir Mustafa ve Mümün Kara ağabeylerimdi. Ziya Selâmed'in redaktörlüğünü yaptığından dolayı ona "Ziya'nın Ziya"sı derdik. Tabi o zamanlar Ahmet Naimin, Galip Mehmedin, Hikmet Şanov ,Ali Rizov İsmail Alişev v.s. gazetenin çıkmasında verdikleri emeklerini geçemeyiz. Ne yazık ki, o zamanki BKP MK kararıyla Türkçe basın kısatlanıp, sonraları da kapatılmıştı. Böylelikle 20 yıl sonra Demokrasi sistemine geçmekle yeniden hayata geçmiştir. Bu defa HÖH sancak yönetimi neşriyatı SIFATINDA. Redaktör yine Ziya Selâmet ve redaksyon heyeti , Naim Bakov ve merhum Nevzat Yakup olarak. Ne yazık ki, bu defa da gazetemizin ömrü kısa sürdü.
Tüm emeği geçen kalemdaşlarımın önünde saygıyla eğiliyorum. Aramızdan ebediyen ayrılanlara cennetlik diliyorum!

Hiç yorum yok: